• Аварійно-диспетчерська служба:
    3-49-20, 3-49-40, 0673116766
  • Абонентський відділ:
    5-11-01, 3-86-71, 068-938-61-57
  • Додаткові послуги: 050 436 80 66, kp-mtve-poslugy@ukr.net
  • Сервісний центр по роботі з приладами обліку:
    3-64-20, 067-311-67-63, 067-405-23-01
  • Лазня - (03849)76215
  • ДП "Тепловода": приймальня 3-25-92, абонентський відділ 067-381-01-64

ЯК НЕ ПЛАТИТИ ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ?

ЯК НЕ ПЛАТИТИ ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ?

Вже більше року в своїх платіжках за тепло і воду українці бачать графу «абонентське обслуговування». Втім, досі чуємо фрази на зразок: «Що це за абонплату ви собі придумали?», «Яка може бути абонплата за послуги, якими не користуюсь?», «Чому це я маю оплачувати роботу вашої абонентської служби?». Тож, хочемо не лише пояснити, за що ж нараховується плата за абонентське обслуговування, але й розповісти, що потрібно зробити, щоб цю абонплату не сплачувати.

Нагадаємо, що плата за абонентське обслуговування – це частина загальної вартості послуги, що відшкодовує підприємству витрати пов’язані з розподілом послуги споживачу. А цей розподіл КП «Міськтепловоденергія» проводить для усіх споживачів, яких обслуговує за індивідуальними договорами про надання послуг. Адже в такому випадку саме підприємство несе витрати на:

  • облік, зняття показників, розподіл обсягів, особистий кабінет та ін..;
  • друк квитанцій/актів-рахунків;
  • банкінг (обробка оплат);
  • заробітна плата персоналу, що залучений в абонентському обслуговуванні споживачів;
  • обслуговування та заміна вузлів комерційного обліку (загальнобудинкового лічильника);
  • друк договорів та інше.

Ці витрати для підприємства не нові, але різниця в тому, що раніше вони були закладені до тарифів на послугу. Тепер же вилучені з нього і виділені в окрему плату.

Абонентська плата сплачується щомісяця у фіксованому розмірі, незалежно від користування послугою. Але є варіанти, завдяки яким можливо не отримувати нарахування за абонентське обслуговування – укласти колективний договір або договір із колективним споживачем.

При укладанні колективного договору, плата за послугу нараховується не індивідуально (поквартирно), а виставляється одним рахунком на будинок. Плата за абонентське обслуговування при цьому не нараховується. Укласти такий договір може будь-яка особа, уповноважена на це співвласниками багатоквартирного будинку (за рішенням загальних зборів співвласників чи ОСББ): хтось зі уповноважених співвласників багатоквартирного будинку, управитель багатоквартирного будинку, правління ОСББ чи будь-яка інша фізична або юридична особа.

За цієї моделі організації договірних відносин КП «МТВЕ» не здійснює безпосереднього збору платежів і роботи зі споживачами. Відповідно, нарахування підприємства складаються лише з плати за послугу за тарифом. Підприємство виставляє рахунок за надання послуги до вводу в будинок, а розподіл здійснює особа, уповноважена співвласниками. І тоді саме така особа має формувати квитанції споживачам і слідкувати за їх своєчасною оплатою. При цьому власник квартири зберігає персональну відповідальність за своєчасну оплату перед виконавцем послуг.

Договір з колективним споживачем укладається з ОСББ, від його імені як юридичної особи. Рахунок за спожиті послуги виставляється одним рахунком на «колективного споживача». І тоді розподілом послуги всередині будинку займається ОСББ, а плата за абонентське обслуговування не нараховується. Але за такої моделі договірних відносин за борги мешканців за комунальні послуги (пред’явлення позову до боржника) також відповідатиме ОСББ. І якщо мешканці будинку не платитимуть, а ОСББ не зможе розрахуватися за послуги, постачальник може відключити їх на “вході” в будинок.

Як бачимо, будь-яке питання має своє рішення. І у випадку з абонентським обслуговуванням питання щодо його нарахування можуть легко вирішити самі співвласники багатоквартирного будинку. Варто лише обрати відповідну модель договірних відносин із надавачем послуг. Втім, обираючи, обов’язково зважте як сильні, так і слабкі сторони своєї договірної моделі.