• Аварійно-диспетчерська служба:
    3-49-20, 3-49-40, 0673116766
  • Абонентський відділ:
    5-11-01, 3-86-71, 068-938-61-57
  • Додаткові послуги: 067 269 62 47, kp-mtve-poslugy@ukr.net
  • Сервісний центр по роботі з приладами обліку:
    3-64-20, 067-311-67-63, 067-405-23-01
  • Лазня - (03849)76215
  • Дочірнє підприємство "Тепловода"
    - приймальня: 3-25-92
    - абонентський відділ: 067-381-01-64
    - e-mail: vbmteplovoda@ukr.net

АБОНПЛАТА: ВІДПОВІДАЄМО НА НАЙПОШИРЕНІШІ ЗАПИТАННЯ

02.09.2022
АБОНПЛАТА: ВІДПОВІДАЄМО НА НАЙПОШИРЕНІШІ ЗАПИТАННЯ

Плата за абонентське обслуговування продовжує залишатися одним з найбільш  обговорюваних серед споживачів питань. Більше того, щодня КП «Міськтепловоденергія» отримує заяви з проханнями зняти плату за абонентське обслуговування. Втім, відповідно до законодавства, підстав для цього немає жодних. Тож, сьогодні відповідаємо на найбільш поширені запитання споживачів з приводу плати за абонентське обслуговування.

 

ЩО ТАКЕ АБОНЕНТСЬКА ПЛАТА І НА ПІДСТАВІ ЧОГО ЇЇ ВВЕЛИ?

Плата за абонентське обслуговування відшкодовує підприємству витрати пов’язані зі збутом і розподілом послуги споживачу, зокрема таких як укладання договорів, здійснення розподілу спожитих послуг між споживачами, обслуговування і заміну вузлів комерційного обліку теплової енергії (загально будинкового лічильника). Тобто, витрати, що не включені до основного тарифу на послугу.

Плату за абонентське обслуговування введено у зв’язку зі змінами у законодавстві в сфері житлово-комунального господарства (Законів України «Про житлово-комунальні послуги», «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», «Про метрологію та метрологічну діяльність»). Зокрема, в частині п’ятій статті 13 Закону «Про житлово-комунальні послуги» тепер затверджено, що плата виконавцю комунальних послуг складається з двох частин: нарахувань відповідно до тарифу та абонплати. Відповідно, плата за абонентське обслуговування – це частина загальної вартості послуги. Для користувачів державними субсидіями вона надається і на абонплату.

 

НА ОСНОВІ ЧОГО НАРАХОВУЄТЬСЯ І СКІЛЬКИ СТАНОВИТЬ ПЛАТА ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ?

Граничний розмір плати за абонентське обслуговування встановлено відповідно до Постанови Кабміну від 21 серпня 2019 р. № 808 «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг».

Відповідно до фактичних витрат, які КП «Міськтепловоденергія» несе у процесі збуту і розподілу послуги між споживачами, затверджено наступний розмір плати за абонентське обслуговування:

– з постачання теплової енергії за наявності загальнобудинкового лічильника – 19,06 грн./міс. (за відсутності лічильника – 12,08 грн./міс.);

– з постачання гарячої води – 2,44 грн./міс.;

– з централізованого водопостачання (без загальнобудинкового лічильника) – 7,21 грн./міс.;

– з централізованого водовідведення – 12,40 грн./міс.

Розмір затвердженої абонплати залежить від мінімального прожиткового мінімуму в Україні, тому може змінюватися. Зазначимо також, що плата за абонентське обслуговування КП «Міськтепловоденергія» є суттєво нижчою, ніж граничний розмір відповідно до постанови Кабміну чи в інших містах.

До прикладу, у Хмельницькому абонплата з постачання гарячої води становить 7,28 грн./міс., холодного водопостачання і водовідведення (без загальнобудинкового лічильника) – 28,10 грн./міс.

 

ЯК СПЛАЧУВАТИ АБОНПЛАТУ?

Не зважаючи на те, що абонентське обслуговування у квитанції виведене окремим рядком, кошти за нього потрібно сплачувати одним платежем на один банківський рахунок.

Оскільки абонплата складова частина платежу за комунальну послугу, її вартість додаєте до нарахувань згідно з тарифом. Відтак, розраховуючись за послуги у відділеннях банків і поштового зв’язку, ви не сплачуватимете кошти за додаткову квитанцію.

Плата за абонентське обслуговування нараховується щомісяця, не залежно від сезону, однак її розмір вже враховує сезонну відсутність гарячої води та опалення.

Зауважимо також, що наявність заборгованості по платі за абонентське обслуговування може призвести до відмови у призначенні субсидії.

 

ГАРЯЧА ВОДА ОПЛОМБОВАНА, ВСТАНОВЛЕНО БОЙЛЕР ЧИ ІНДИВІДУАЛЬНЕ ОПАЛЕННЯ. ТОДІ ЯК?

Відповідно до п.39 «Правил надання послуги з постачання гарячої води», затверджених постановою Кабінету Міністрів України, споживач не звільняється від плати за абонентське обслуговування у разі відсутності фактичного споживання ним послуги або у разі відключення (відокремлення) його квартири або нежитлового приміщення від мереж (систем) централізованого теплопостачання та постачання гарячої води.

Таким чином, плата за абонентське обслуговування нараховується всім споживачам, будинки яких обладнані  централізованими системи опалення,  гарячого водопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення.

Не сплачуватимуть за абонентське обслуговування лише мешканці тих будинків, де гаряче водопостачання і централізоване опалення відключені в цілому (на вводі в будинок).

 

ВЛІТКУ ОПАЛЕННЯ І ГАРЯЧА ВОДА ВІДСУТНІ. ЧОМУ ЗНІМАЄТЬСЯ ПЛАТА ЗА ОБСЛУГОВУВАННЯ?

Абонентська плата нараховується щомісяця, у фіксованому розмірі, з розрахунку на один особовий рахунок, незалежно від кількості мешканців у квартирі чи об’ємів споживання послуги. Навіть якщо абонент місяць не користувався водою, рахунок за неї прийде з нульовими показниками, а абонплату доведеться сплатити. Розмір плати враховує відсутність послуг на літній період.

Також введення плати за абонентське обслуговування послугувало підставою для скасування нарахування щоквартальних внесків за обслуговування та заміну загальнобудинкових теплових лічильників, оскільки ці витрати тепер закладені до абонплати.

 

НАРАХУВАННЯ АБОНПЛАТИ ПЕРЕДБАЧЕНЕ ДОГОВОРОМ. КОЛИ І ЯК ЙОГО ЗАКЛЮЧАЛИ?

Відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги», з 1 травня 2019 року споживачі мають право обрати одну з моделей договірних відносин з підприємством:

  • Договір про надання послуг індивідуальним споживачам;
  • Колективний договір про надання послуг;
  • Договір з колективним споживачем про надання послуг.

У випадку, якщо співвласники багатоквартирного будинку самостійно не обрали одну з моделей організації договірних відносин, між виконавцем відповідної комунальної послуги та кожним співвласником укладається індивідуальний договір про надання послуг (ознайомитися з текстами публічних договорів можна за посиланням: https://mtve.kp.km.ua/dogovori/).

Публічні договори приєднання вважаються укладеними, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному вебсайті органу місцевого самоврядування та/або на вебсайті виконавця послуги співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з виконавцем комунальної послуги.

Зазначимо, що при укладанні колективного договору, плата за абонентське обслуговування нараховується не індивідуально (поквартирно), а виставляється одним рахунком на усіх споживачів будинку.