• Аварійно-диспетчерська служба:
    3-49-20, 3-49-40, 0673116766
  • вул. Тімірязєва, 123, м. Кам'янець-Подільський
  • Абонентський відділ:
    5-11-01, 3-86-71, 068-938-61-57
  • Сервісний центр по роботі з приладами обліку:
    3-64-20, 067-311-67-63, 067-405-23-01
  • ДП "Тепловода" 3-25-92
  • https://www.facebook.com/kp.mtve.kamianets/

МА «Укртеплокомуненерго» звернулась до Уряду

МА «Укртеплокомуненерго» звернулась до Уряду

У зв’язку з надзвичайним фінансово-економічним станом підприємств теплокомуненерго (далі — ТКЕ) Міжгалузева асоціація з розвитку систем теплопостачання «Укртеплокомуненерго» звернулась до Прем’єр-міністра України. Асоціація наголошує на необхідності нагального внесення змін до чинних нормативно-правових актів. В іншому випадку — наступний опалювальний сезон 2021/2022 в українських містах може і не розпочатися.

12 травня 2021 року у місті Житомирі відбулась науково-практична конференція «Підведення підсумків проведення опалювального сезону 2020/2021рр.». На ній учасники — керівництво м. Житомира, народні депутати України, науковці, керівники підприємств-виробників енергетичного обладнання, директори підприємств теплоенергетики усіх регіонів України — визнали, що фінансово-економічна ситуація на підприємствах ТКЕ на сьогодні є надкритичною. Основна проблема — постійно зростаюча заборгованість перед постачальником природного газу та операторами газорозподільних мереж (далі – оператори ГРМ). Причиною її утворення є економічно необґрунтовані тарифи на теплову енергію, які протягом останніх років встановлювалися підприємствам теплопостачання НКРЕКП та окремими ОМС, недоліки законодавства та низька платоспроможність населення, спричинена недостатнім рівнем доходів.

При цьому погіршують ситуацію нарахування астрономічних штрафних санкцій на заборгованість за газ. Станом на 01.05.2021 р. сума виставлених підприємствам ТКЕ, збоку постачальників газу та операторів ГРМ за його розподіл, штрафних санкцій перевищила 10 млрд грн.

«Для виведення підприємств ТКЕ з найгострішої фінансово-економічної кризи за останнє десятиріччя, необхідне термінове прийняття Верховною Радою зареєстрованих у ВРУ законопроєктів № 3508 або № 3800-1 щодо питання реструктуризації або списання заборгованості підприємствам ТКЕ за спожитий газ. Потребує розгляду питання віднесення підприємств теплопостачання до окремого переліку підприємств, для яких передбачити встановлення окремого порядку визначення ціни на газ та внести відповідні зміни до Постанови КМУ від 19.10.2018р. № 867. Необхідно терміново, з метою здешевлення вартості теплової енергії, вирішити питання постачання підприємствам ТКЕ українського газу, власного видобутку, ціна якого суттєво нижча, ніж пропонується сьогодні НАК «Нафтогаз України».

Також потрібно скасувати дію постанови від 18.06.2014 р. № 217 та внести зміни до Законів України «Про теплопостачання», «Про питну воду», «Про житлово-комунальні послуги», «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», «Про ринок електроенергії», «Про ринок природного газу», Кодексу газорозподільних мереж в частині повного проведення перегляду величин штрафних санкцій, які можуть накладатися постачальниками енергоресурсів на підприємства ТКЕ, через невиконання договірних зобов’язань, і які не можуть бути більшими ніж розмір штрафних санкцій, які може застосувати ТКЕ до своїх боржників за категоріями споживачів. Як приклад, категорія споживачів «населення». В структурі споживачів теплової енергії вона займає 80-85%. Згідно з чинним законодавством, ТКЕ може застосувати до споживача лише пеню у розмірі 0,01% від суми заборгованості, за кожний день прострочки платежу. Тобто, якщо споживач заборгував 1000 грн за спожиту теплову енергію, то за місяць ТКЕ нарахує пені всього 3 грн. Однак, якщо ТКЕ заборгує НАК «Нафтогаз України» 1000 грн, то останній нарахує штрафних та інших фінансових санкцій від 380 до 520 грн, залежно від розміру облікової ставки Національного банку. Оператор ГРМ, на аналогічну заборгованість за послугу з розподілу, нарахує так званих санкцій в два рази більше — 1200 грн.

Вважаємо, що співрозмірні величини штрафних санкцій, які можуть застосовуватися учасниками договірних відносин у сфері теплопостачання, повинні бути зафіксовані в окремих спеціальних Законах вказаних вище», — зазначив віце-президент Міжгалузевої асоціації з розвитку систем теплопостачання «Укртеплокомуненерго» Сергій Дунайло.

Учасники конференції також відзначили, що рішення Уряду про припинення дії ПСО з 20 травня 2021 р. і перехід підприємств ТКЕ на роботу в умовах відкритого ринку газу, без вирішення питання реструктуризації чи списання заборгованості теплопостачальників за спожитий природний газ (понад 50 млрд грн станом на 01.05.2021 р.), є абсолютно непідготовленим і призведе до зупинки роботи ТКЕ в найближчі місяці і, відповідно, до неможливості вчасно розпочати новий опалювальний сезон.

Враховуючи вкрай напружену ситуацію та з метою недопущення зриву підготовки і початку нового опалювального сезону 2021/2022, одноголосним рішенням учасників конференції створено Організаційний комітет з підготовки та проведення мирних акцій протесту виробників тепла.

Звернення Асоціації:

http://mautke.com.ua/wp-content/uploads/2021/05/%D0%97%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F-%D0%96%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D1%80.pdf